Styl klasyczny – pływanie żabką.

Charakterystyczną cechą stylu żabka jest to, że pływak wykonuje symetryczne ruchy obiema rękami jednocześnie, nie podnosząc ich nad powierzchnię wody. Chociaż styl ten nie należy do „najszybszych”, to jest to idealna technika do pływania na długich dystansach.

Technika stylu klasycznego

Zaletą pływania żabką jest łatwość „łapania rytmu” oraz możliwość regulacji wysiłku w celu oszczędzania energii i utrzymania prawidłowego oddychania.

Technika ruchu dłoni sprowadza się do trzech etapów:
• Szerokie pociągnięcie obiema rękami jednocześnie w różnych kierunkach na zewnątrz
• Zgięcie łokci przed sobą
• Wyciągnięcie rąk do przodu z dłońmi w dół, aby ślizgały się one po powierzchni wody.

W pierwszym elemencie ramiona powinny znajdować się tylko nieznacznie pod powierzchnią wody. Kończyny są jednocześnie ostro rozchylone w różnych kierunkach, wykonując ruch na zewnątrz z powodu otwartych dłoni. Ponadto, obracając ręce do siebie, należy zgiąć łokcie i zakończyć pociągnięciem do wewnątrz, przykładając ręce do klatki piersiowej. Wszystkie etapy ruchów rękami i nogami wykonywane są oddzielnie od siebie.

Technika nóg podzielona jest na 2 etapy:
• W momencie, gdy ruch jest wykonywany rękami, musisz ugiąć kolana i rozłożyć je w różnych kierunkach na zewnątrz.
• Po wyciągnięciu ramion do przodu, wykonuje się mocne pchnięcie obiema nogami jednocześnie, aż do całkowitego ich wyprostowania.

Jeśli pojawią się trudności z tym ruchem, możesz wykonywać specjalne ćwiczenia. Prawidłowych ruchów możemy nauczyć się pod okiem wykwalifikowanego trenera, który wcześniej zauważy błędy i pomoże ich uniknąć.

Styl klasyczny

Oddychanie

Najwygodniej jest wdychać powietrze, w momencie, gdy ręce poruszają się w dół. Na tym etapie musisz podnieść głowę i wziąć oddech przez usta. Wydech wykonujemy pod wodą. Pozycja wyjściowa pływaka to wydłużone ciało, gdzie dłonie leżą na powierzchni wody przed twarzą. Aby odepchnąć ramiona, należy rozłożyć je na szerokość barków. W tym momencie ciało unosi się pod naporem wody, a twarz unosi się nad powierzchnię. Pod koniec należy obrócić dłonie w kierunku klatki piersiowej i zamknąć dłonie. Jeden cykl ruchu obejmuje jeden ruch nogi, jeden wdech i wydech oraz jeden symetryczny, jednoczesny ruch ramion.

Wdychanie wykonuje się w momencie wynurzenia się na powierzchnię. Wydech jest wykonywany podczas opuszczania twarzy do wody. Musisz oddychać spokojnie, w tym samym rytmie. Zakłócenie rytmu oddychania może prowadzić do spowolnienia lub nawet utraty równowagi.

Styl klasyczny, żabka – błędy.

Ćwiczenia do stylu klasycznego – żabki

Trenerzy zalecają, aby najpierw przećwiczyć koordynację wszystkich ruchów podczas pływania na krótkim dystansie. Pozwoli ci to przyzwyczaić się do techniki, co jest bardzo przydatne podczas pływania na długich dystansach. Trener uczy dzieci na basenie pływania żabką, łącząc ten styl z kraulem. Pozwala to doskonalić technikę ruchu dłoni. Styl klasyczny pomaga wzmocnić mięśnie całego rdzenia, a także wpływa pozytywnie na płuca. Na zawodach styl klasyczny reprezentowany jest na dystansach 50 m, 100 m, 200 m.

Styl klasyczny, żabka – koordynacja.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.